Články

Homepage - Články - Kdy se vyplatí investovat do organiky a kdy do placené reklamy?

Online marketing

/

04.02.2025

/

Autor: Jan Strádal

Kdy se vyplatí investovat do organiky a kdy do placené reklamy?

Kdy se vyplatí investovat do organiky a kdy do placené reklamy?

V online marketingu často řešíme otázku, zda je lepší investovat do SEO (organického vyhledávání) nebo PPC (placené reklamy). Každá strategie má své výhody a ideální scénáře použití. V B Creative se na oba přístupy specializujeme a víme, kdy je vhodné soustředit se na dlouhodobou optimalizaci webu a kdy je lepší podpořit byznys okamžitým přísunem návštěvníků přes placené kampaně.

 

SEO – investice do dlouhodobé viditelnosti

SEO je o budování organické návštěvnosti webu skrze optimalizaci obsahu, technické zlepšení a získávání autoritativních odkazů. Náš tým se zaměřuje na komplexní SEO strategii, která přináší výsledky i v dlouhodobém horizontu.

 

Kdy dává SEO smysl?

  • Chci dlouhodobě zvyšovat návštěvnost a nebýt závislý jen na placené reklamě
  • Mám čas a prostředky investovat do pomalejšího, ale udržitelného a méně nákladného růstu
  • Chci být ve vyhledávání více důvěryhodný (organické výsledky dodávají více kredibility)
  • Soutěžím s konkurencí o klíčová slova s vysokou hledaností, kde se vyplatí být dlouhodobě vidět
  • Nemám dostatečný budget na PPC reklamu na ta nejdražší klíčová slova

V rámci SEO se věnujeme detailním analýzám klíčových slov, obsahové strategii, linkbuildingu a technickým úpravám webu, aby byl plně optimalizovaný pro vyhledávače.

 

PPC – okamžitá viditelnost a rychlé výsledky

PPC reklama přináší rychlé výsledky a přesně cílený výkon. Náš tým v B Creative spravuje rozsáhlé reklamní kampaně v Google Ads, Sklik, Meta Ads a dalších platformách, abychom klientům zajistili maximální návratnost investic.

Kdy investovat do PPC kampaní?

  • Potřebuji okamžitou návštěvnost, například při spuštění nového webu nebo uvedení nového produktu na trh
  • Chci otestovat výkon různých publik a segmentů cílových skupin a zjistit, co funguje nejlépe
  • Mám sezónní nabídky nebo časově omezené akce, kde je rychlost klíčová
  • Prioritní klíčová slova jsou ve vyhledávání organicky obsazena velkým množstvím konkurenčních webů, účinná SEO strategie je víceméně nereálná (soutěž s např. srovnávači či agregátory je extrémně obtížná a nákladná)

Naše PPC strategie jsou postavené na důkladném testování, neustálé optimalizaci a maximalizaci konverzního poměru, abychom zajistili co nejefektivnější využití reklamních rozpočtů.

 

SEO vs. PPC – nejlepší strategie? Kombinace obou!

Z našich zkušeností víme, že nejlepších výsledků dosahujeme kombinací SEO a PPC. Zatímco SEO pomáhá dlouhodobě budovat organickou návštěvnost a důvěryhodnost značky, PPC zajistí rychlé výsledky a okamžitý dopad na prodeje nebo leady.

Jak se mohou SEO a PPC vzájemně podporovat? Využíváme například data z kampaní PPC pro SEO strategii – z reklamních kampaní získáváme data o nejvýkonnějších klíčových slovech. Také lze obě strategie propojit remarketingem, kdy návštěvníky, kteří přišli přes organiku, znovu oslovíme cílenou reklamou v rámci PPC platforem např. v obsahové síti.

 

Každý projekt je jiný a vyžaduje individuální přístup. V B Creative analyzujeme potřeby klienta a navrhujeme ideální kombinaci SEO a PPC, která zajistí krátkodobé i dlouhodobé výsledky. Pokud si nejste jistí, kam investovat svůj rozpočet, rádi vám pomůžeme najít správnou cestu.

Chcete efektivně nastavit SEO a PPC strategii? Kontaktujte nás a společně navrhneme řešení na míru vašemu podnikání!

Jan Strádal

Máte zájem o

osobní setkání?

kontaktujte nás

Naše

Portfolio

prohlédnout